Zamieszczone przez Kudini
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Gdybym chcial zalać motul x1000 to czy mysze pukać silnik po castrolu edge 5 w30 ????
[ Dodano: Wto 09 Lut, 16 22:19 ]
Mam instalacje lpg. Czy ten motyl x8100 będzie dobry ????
[ Dodano: Sro 10 Lut, 16 00:05 ]
musze zmienic ten olej castrol edge 5w30 bo przy ostatniej wymianie jak spuszczałem olej to był dosłownie koloru czarnego i zlewał się jak woda , nie był w ogóle gęsty.
Komentarz
-
-
Moim zdaniem MOTUL 8100 X-clean+ 5W30 to zły pomysł do auta z LPG. Ten olej ma TBN 6:
A przy LPG TBN powinieneś mieć przynajmniej 10. Zapytaj w temacie o olejach jaki olej byłby dobry do 1.4 TSI z LPG
Ze względu, że to rzadka konfiguracja to chyba nikt jeszcze nie pytał
Komentarz
-
-
łooo. Dwa dni czytania i jestem na końcu
Witajcie. Mam pytanie,
Jestem na kupnie trzy-cztero-letniej Octavii II FL (2012r) i wybrałem silnik 1.6 MPI z LPG lub bez do włożenia po zakupie. Z racji ze jestem z okolic Krakowa skontaktowałem się zjednym z ASO w okolicach Krakowa zapytać czy mają coś takiego i po krótkiej rozmowie, wykluczeniu diesla ze względu na krótkie przebiegi i trasy w zasadzie 80% miasto miły Pan powiedział ze 1.6 MPI są drogie i nie takie bezawaryjne jak mi się wydaje itp itd i polecił mi auta z 1.4 TSI właśnie. Z racji że z mechaniką samochodową mam tyle wspólnego co nic to nie wiele mogłem polemizować Zacząłem szukać i trafiłem tutaj. Po przeczytaniu tych 90 stron włos mi się na głowie zjeżył co się z tym silnikiem dzieje. Zastanawia mnie teraz dlaczego w ASO Skody panowie są tak pewni tego silnika mówiąc że super silnik, ze 1.6 MPI są drogie, ze w tej cenie mam 1.4 TSI w duzo lepszej wersji i zebym się nie bał bo nie ma czego, że żadnych problemów nie ma, że mi gwarancje da..... itp itd. Możecie się jakoś ustosunkować do tego? Pozwolić się namówić na jakies TSI w okolicach 2012 roku czy zostać przy swoim 1.6 MPI (obecnie posiadam Astrę H 1.6 benz. więc do dynamicznej jazdy nie jestem przyzwyczajony )
Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
i zlewał się jak woda , nie był w ogóle gęsty.
Porównaj sobie organoleptycznie gęstość świeżego oleju (tej lub innej marki) w bańce z tym, który spuszczasz. Będziesz wiedział, czy jest za gęsty czy za wodnisty, a może gęstość jest podobna .
Komentarz
-
-
pminor - jeśli mialby to być egzemplarz z 2012 i późniejszy to może nie jest to taki zly wybor.... nawet jeśli trzeba zrobić lancuch/napinacz po jakims przebiegu to koszty sa podobne do silnikow na pasku, ale jeśli dojdzie wariator (a nie powinien) to wtedy zabawa jest trochę drozsza. Z biegiem czasu nie tylko ASO będzie wiedzieć jak naprawiac te silniki, ale także niezależne warsztaty - taka mam nadzieje.
Panowie w ASO musza wiedzieć, ze z tymi silnikami były korowody i ludzie nie maja o nich dobrej opinii, przynajmniej tak się potocznie mowi i nie wiele osob kojarzy, z która wersja było najwięcej problemow (tak jak się mowi o złych autach na F)... może maja cos do opchniecia z komisu, a zla fama się niesie :diabelski_usmiech i brak chętnych.Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
łooo. Dwa dni czytania i jestem na końcu
Jestem na kupnie trzy-cztero-letniej Octavii II FL (2012r)
Zamieszczone przez uli07Z biegiem czasu nie tylko ASO będzie wiedzieć jak naprawiac te silniki, ale także niezależne warsztaty - taka mam nadzieje.kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Tez mi sie tak wydaje, ale sa warsztaty i warsztaty. Kiedys na haslo Tsi reakcje byly rozne.Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Czyli jakby się trafił jakiś rocznik 2012 lub 2011 to nie mam podstaw do obaw o tak zachwalane przez sprzedawcę 1.4 TSI? Jeżeli np okaże się ze rozrząd jest już wymieniony lub jest konieczność jego zmiany to znaczy ze problemu nie ma i nie będzie?? Powinienem o to w jakiś sposób zapytać? Co musi być wymienione, aby nie mieć tego problemu o którym piszecie? Wydając tyle pieniędzy chciałbym spać spokojnie - a nie celowo pchać się w problemy. Zrozumcie mnie.
Proszę o odpowiedzi.
Dziękuję.
Komentarz
-
-
pminor MY2012 i niczym się nie przejmujesz ('fabryka' wszystko poprawiła)kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pminorLUKI, przepraszam za głupie pytanie. Oznaczenie MY2012 to znaczy rocznik samochodu 2012 ?
PzdrPzdr, Fredy
Silnik w mojej O3 smaruje olej
Komentarz
-
-
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
[ Dodano: Sob 05 Mar, 16 20:19 ]
Byłem dziś na jeździe próbnej w komisie ASO Skody w Wieliczce. Porównując do obecnej moje Astry H 1.6 to w Octavii 1.4 TSI to potwór baaardzo przyjemnie jedzie, turbo ciągnie. Sprzedawca powiedział ze 1.6 MPI nie ma i nie będzie że są drogie w stosunku tego co oferuje silnik, słaby silnik jak na takie auto i w zasadzie zakończył temat 1.6 MPI. Opowiedział o problemach wieku dziecięcego 1.4 TSI i powiedział ze samochody po 2010 roku lub z wymienionym rozrządem są absolutnie pozbawione problemu i poleca ten silnik z czystym sumieniem. Jedyne o czym trzeba pamiętać w tym silniku to dbać o prawidłowy poziom oleju i wymianę co 15 000 km oraz o prawidłowe używanie turbiny tzn na początku delikatnie a na końcu dać się schłodzić 30 sekund przed zgaszeniem. Jeździłem dwoma samochodami z 2010 roku, z przebiegiem 73 000 i 180 000 - bardzo podobnie przyjemnie się zbierają, nie widać po tym drugim samochodzie ze ma tak duży przebieg. Także wrażenia z jazdy super, czekamy na kombi które mnie interesuje. Mają dzwonić jak na horyzoncie pojawi się kombi i może rok lub dwa młodsze. Mi natomiast cały czas chodzi gdzieś z tyłu po głowie 1.6 MPI i wizja jazdy za połowę ceny (pytanie czy przy przebiegu 15 000/rok jest sens myśleć o LPG.... a dokładnie robię pn-pt rano 3 km do pracy, popołudniu z powrotem 3 km i tak cały tydzień. Jakieś wycieczki ew sobota-niedziela, wtedy bym widział oszczędność na LPG.)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Fredy.PWZamieszczone przez pminorLUKI, przepraszam za głupie pytanie. Oznaczenie MY2012 to znaczy rocznik samochodu 2012 ?
Pzdr
Komentarz
-
-
[quote="pminor"]Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
[ Dodano: Sob 05 Mar, 16 20:19 ]
Byłem dziś na jeździe próbnej w komisie ASO Skody w Wieliczce. Porównując do obecnej moje Astry H 1.6 to w Octavii 1.4 TSI to potwór baaardzo przyjemnie jedzie, turbo ciągnie. Sprzedawca powiedział ze 1.6 MPI nie ma i nie będzie że są drogie w stosunku tego co oferuje silnik, słaby silnik jak na takie auto i w zasadzie zakończył temat 1.6 MPI. Opowiedział o problemach wieku dziecięcego 1.4 TSI i powiedział ze samochody po 2010 roku lub z wymienionym rozrządem są absolutnie pozbawione problemu i poleca ten silnik z czystym sumieniem. Jedyne o czym trzeba pamiętać w tym silniku to dbać o prawidłowy poziom oleju i wymianę co 15 000 km oraz o prawidłowe używanie turbiny tzn na początku delikatnie a na końcu dać się schłodzić 30 sekund przed zgaszeniem. Jeździłem dwoma samochodami z 2010 roku, z przebiegiem 73 000 i 180 000 - bardzo podobnie przyjemnie się zbierają, nie widać po tym drugim samochodzie ze ma tak duży przebieg. Także wrażenia z jazdy super, czekamy na kombi które mnie interesuje. Mają dzwonić jak na horyzoncie pojawi się kombi i może rok lub dwa młodsze. Mi natomiast cały czas chodzi gdzieś z tyłu po głowie 1.6 MPI i wizja jazdy za połowę ceny (pytanie czy przy przebiegu 15 000/rok jest sens myśleć o LPG.... a dokładnie robię pn-pt rano 3 km do pracy, popołudniu z powrotem 3 km i tak cały tydzień. Jakieś wyci
Czy auto z 2010 czy z 2012, i tak rozrząd wytrzymuje średnio 50-80tys i taka jest prawda. Tyle, że to jedyna w zasadzie wada tego silnika. Licząc wymianę co taki przebieg i wydatek 3 tys z groszem nie ma tragedii, a osiągi zrekompensują jednorazowy ból.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marpolNie wiem, czemu służy demonizowanie w wykonaniu krzysiek83wpr.
ps.Ja dzwoniąc dwa tygodnie temu do aso z zapytaniem o przegląd po 60tkm/4 lata (u mnie 40tkm w 4 lata) i o dziwo we wstępnej rozmowie z doradczynią usłyszałem odczytaną listę, gdzie na wstępie jest propozycja wymiany rozrządu :!:
Na moje pytania co, jak i dlaczego niestety nie znała odpowiedzi po za tym, że tak zaleca centrala :szeroki_usmiech (pozostawiam do bez dalszego komentarza) :szeroki_usmiech
U mnie od nowości brak problemów z rozrządemO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Panowie "nie znęcajcie się" nad tym, że piszę co wiem na ten temat : ), to że ktoś przejeździ 100 czy nawet 150tys nie znaczy, że wszystko jest git. 3 auta z tym motorem z którymi mam do czynienia (1 swoje, 1 firmowe, 1 w rodzinie) + info z ASO od znajomego mechanika a nie od pani za biurka. Info z mich informacji, tego FORUM wynika:, rozrząd "bezpiecznie" wymienić co 50-80tys a to że może przelatać więcej to jest oczywiste. Jednak od tych przebiegów zazwyczaj słychać już wyraźne objawy zurzycia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kempes111Witam
Osoby, które miały problem z rozrządem mogłyby mi udzielić odpowiedzi czy mniej więcej takim hałasem to się objawiało? - https://youtu.be/zrt7R0oNAVU
Jeśli tak to coś mi tu nie pasuje bo w tym wątku piszecie, że problem nie występował po 2010r. a mój 1.4 TSI CAXC jest z października 2011r.
Klekocze oczywiście zawsze po odpaleniu, mam 75tyś km przebiegu i występuje to od jakichś 30k km, ewidentnie się nasila. Czasami słyszę jak rzęzi nawet po przejechaniu kilkuset metrów, jednak zdecydowanie częściej cichnie już po paru sekundach od odpalenia, więc wszystkie objawy walniętego rozrządu raczej się zgadzają.
Zrobiłem wycieczkę po okolicznych aso vw i różnych nieautoryzowanych serwisach i co ciekawe najmniej bo 3tyś zł brutto za wymianę kompletnego rozrządu (wraz z wariatorem i robocizną) życzy sobie jedno z ASO skody. Jeszcze chcę się upewnić czy wg. Was jest to rozrząd czy może jakieś inne cholerstwo skoro po 2010r. problemu już nie było.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrsonTSIZamieszczone przez KudiniCastrol edge 5w30 wymiana co 10 tys.
Komentarz
-
Komentarz